tesar.az.montaze@centrum.cz

Místo pro Vaše kontaktní údaje.

- Ponědražka -

PONEDRAZKA MALI ALE KOUZELNY KUS ČESKÉ ZEME

Před týdnem jsme se vrátili z rybářské výpravy z pískovny Toušen a už se řítíme s Mafim směrem jižní Cechy.Je opravdu nádherná sobota plná sluníčka a mi ujíždíme krajinou ,která je obklopená samím rybníkem.Paprsky slunce se odráží na vodních hladinách ,nádherně rozkvetlé stromy ,zelená tráva a žluté lány kvetoucí řepky.Ano takto krásně je v jižních Cechách.Clovek nemusi jezdit na ryby nekam do zahraničí ,ale i u nás je opravdu nádherná příroda a kouzelná místa na rybaření v nádherné přírodě.Projíždíme městem Veselí nad Lužnicí a řítíme se k malebné vesničce Ponědraž.Najíždíme na polní cestu a přijíždíme k rybníčku ,který je obklopený malebnou přírodou.

V duchu jsem si sice říkal kam mě ten Martas vzal ,vždyt je to maličká loužička.Ale to jsem viděl jen jednu část této bohem zapomenuté vody.Došli jsme na místo na kterém budeme pár dní lovit .Konečně se přede mnou objevila nádherná scenérie která je podle mého gusta.Obrovská zátoka 300m dlouhá ,150 m široká.Kolem celé této zátoky jsou keře ,které zasahují až 10m do vody.Hloubka kolem keřu není velká ,ale 70cm plně stačí i velkému kaprovy.Další část rybníka je kvalitně prorostlá rákosím a jsou tady nádherné lagunky ,které budou královstvím velkých ryb. Tato voda nebyla 25 roku vypuštěna ,má rošelinové podloží maximální houbka je do 2m. Obsádka rybníka je kapr,sumec,štika,candát,lín,okoun,jeseter a samozřejmě i bílá ryba.Na hrázi je kiosek ve ,kterém si mužete dát jak něco teplého na jídlo tak i nádherně vychlazené pivečko.Správce této vody je pohodový týpek ,který žije pro svůj rybník a má opravdu velkou starost,aby se rybářum u něj na rybníku líbilo a nic jim nezcházelo.

Ted už k našemu lovu.Rozdělavame si stojany a navazujeme montáze.Na kmenový vlasec použiji vlasec 31 DAIWA Tournament ,který má optimální prutažnost a je transparentní.Olovo použiji pruběžné 110g ,na navazec použiji návazcový materiál Sufix ,který je potažený plastem .Tento povlak si muzete podle potřeby stáhnout.Háčky používám od firmi Mustad.Návazce nechávám dlouhé zhruba 40cm.Na jeden prut budu nastražovat koule od Vaclavíka Losos-Sardinka a na druhy dam peletu s příchutí Halibut od Kučery. Sedim v lodi a smeruji pod keře vzdálené asi 210m ,pokladam první montáž z Halibutem asi 1,5m od rakosí.Prokrmuji smesi pelet a boilie.Druhou montáž navážím na protější stranu pod keře ,které zasahují asi 6m do vody.Pokládám montáž a Martin mi došponovává vlasce.Utahuji brzdy na navijácích ,protože nedaruji rybe po záseku ani metr.Stejne na takovou vzdálenost vlasec vypruží o pár metru.Proto nelze povolovat brzdy ,je potřeba rybu ihned po záseku otočit,aby vyjela na volnou vodu a nevjela do vázky.Přicházeli nám nádherné záběry ,je pravda že se nam nepovedlo ihned otočit každou rybu.Většina ryb ihned po záseku se snažila vjed ihned do vázky.Povedlo se nám na břeh vytáhnout zhruba každou druhou rybu,ale aspon o to byla nase radost vetsi s takto zdolané ryby.

V sobotu přijel Martimovy jeho kamarád Dušan .Pomohli jsme mu rozbalit jeho rybářskou výbavu a navázat mu montáže.Co se týče nástrahy tak bude lovit na pelety prumer 28 s příchutí Halibut.Montáže navážíme taktéž jako naše k zarostlému břehu ve vzdálenosti 200m od našeho břehu.Mám vyzkoušené, že pokud montáž položíte maximálně 1,5m od rákosí tak záběr příjde maximálně do hodiny.Necelou hodinku po zavezení Dušanovy písknul dvakrát hlásič a následoval jeho první zásek na této vodě.Prut se mu ohnul do nádherné křivky a následovalo zdlouhavé zdolávání kdy měl chvíli navrch kapr a chvíli Dušan.Asi po dvaceti minutách nelítostného boje jsme mohli konečně podebrát nádherného šupináče.Následovalo vážení a ručička váhy se zastavila na 10 kg.Pár fotek na památku a kapříka vracíme zpět.Dušan byl zpokojený protože tato ryba byla jeho doposut nejvetší ,kterou zdolal během svého života.Prostě osobáček z Ponědražky.Nastražujeme stejnou nástrahu a prut vyvážíme do úplně stejného místa.Ani ne deset minut po vyvezení se přilepil svinger k prutu a ryba si začla pomalu odmotávat vlasec s cívky .Dušan přiskakuje k prutu seká a ani ne 2 minuty po záseku ryba končí ve vázce.Usedá společně s Martinem do lodě a již směřují k rákosí kde ryba skončila ve vázce.Jsem zvědaví jestli jse jim podaří rybu vyprostit z vázky.Asi po deseti minutách se vrací zpět a za lodí v podběráku něco mají . .Podávají mi podběrák a v něm je koi kapr. Nádherný 6kg kapřík.Dušan nás teda pekně školí ,ale budiš mu přáno.Je štastný ze svích ulovku a to je dobře ,vždyt rybařina má naplnovat rybaře pocitem spokojenosti a přinášet mu klid a souznění s přírodou.A na Dušanovy to bylo vidět.

Na této vodě je opravdu klid kromě ptáku a zvěrě tady neslišíte žádný civilizační hluk.Maximálně večer před kioskem u ohně když si unavení a alkoholem posilnění rybáří líčí své příběhy od vody a ze svého života.Máte je slyšet jak rozebírají Lipno ,co by udělali aby tam bylo zase takové množství ryb jako před lety.Bylo vidět že tuto vodu mají moc rádi a že stav ,který tam momentálně je trápí.Jen si nedokáží uvědomit ,že za stav jaký je nemužou jen ti co obhospodařují tuto vodu ,ale každý ze členu rybářského svazu ,kteří na tuto danou vodu jezdí.Z jejich řečí vyznělo to že ti co mají tento revír na starost s tím nic nedělají a ani nechtějí nic udělat.Jen vidí každý ten svůj profit a je jim uplne jedno ,že tato voda bude jednou mrtvá pokud se zavčasu neproberou a nebudou brat tuto vodu ze strany sportovního rybaření a né zisku a plných peneženek.Padl tam takový názor,že by se tato voda mela uplně na deset let zavřít.Dosadit ryby a počkat  jestli si sama dokaže obnovit množství ryb ,které tam bývalo.
Jeden rybář dokonce zpomínal na časy kdy se tam dali lovit štiky pomocí vidlí na hnuj.štiky kolem 140 cm  možná se mi povede sehnat fotky takto drasticky lovených ryb .Taková sportovní vydlovaná. Naštěstí je to už pěkných pár let na zpet a toho lovce omlouvá ,že v té době byl na vojně.Jen kvuli tomu aby jste vydeli ze každý znas rybáru má své zásluhy na tom že je lipno skoro mrtvé.Kdyby tam nebyli bolinci tak tam vubec nic není .Nechám toho být stejně stím nic nezměním ,snad někdy zas tato voda bude plná ryb ,ale to záleží na každém rybáři kterí na tuto vodu jezdí .Zkuste si začít brat domu né každou rybu ,ale aspon každou pátou kterou ulovíte.Pokud by každý rybář začal uvažovat co odnést domu a v každém ulovku nevyděl večeři tak začas by tato voda zas oplývala nádhernou populací ryb.Nemužeme chtít po těch co jsou na vrchu ,aby vše za nás vyřešili to ani nejde .Ano mohou se přičinit tím ,že budou dosazovat ryby ,bojovat proti pitlákum a chovat se k dané vodě tak jak se má.Vždyt ikdyž by se snažili tuto vodu znovu dobře zarybnit tak mi jí zase dokážeme kompletně VYŽRAT.Tak radši nenadávejte a začnete každý u sebe. Nezlobte se že jsem napsal těch pár vět prostě mi to nedalo.Pak se nedivte,že rybáři vyhledávají soukromé revíry na kterých si zarybaří a uloví si třeba toho vysněného kapra.

Ted už spět k Ponedražce a našemu lovu na ní. Vytahali jsme tady spoustu ryb ve velikostech od 4-10 kg.Na tomto revíru nečekejte ulovky kapru přes 20kg ,váha ryb se tady pohybuje do 15kg .Na 20kg kapra si budete muset ještě nějaký ten roček počkat.Je to nádherná voda ,kterou obklopuje malebná příroda.Nádherně jsme si tady odpočinuli a určitě se sem zas rádi budem vracet  mužeme všem vřele tuto vodu doporučit.Na této vodě kapříci bez problému brali jak koule od Václavíka mrtvola a losos-sardinka tak i halibutí pelety od Kučery šlapali dobře.
Kontakt na tento revír je www.rybolov-ebz.com . Nebojte se soukromích akvárek,nejsou všechny stejné.
Petrův Zdar - Karel Stehlík - Kapřířízek

ps : Láďo moc děkujeme za perfektní přístup k nám rybářským nadšencum ,jen tak dál  ,dík za dobře vychlazené pivko a super zarybněný revír