tesar.az.montaze@centrum.cz

Místo pro Vaše kontaktní údaje.

Chlumecký Kráter

Nádherná rybařina v chlumeckém kráteru

Na předposlední prázdninový víkend jsme naplánovali výpravu na soukromý revír Chlumec II. vzdáleném cca 6 km od Ústí nad Labem v severních Čechách. Rozloha tohoto revíru je 11ha. Termín našeho odjezdu jsme stanovili na pátek 22.8. ve 14hod. Jedu já a moje dcerka Nikolka a Honza se svou dcerou Kamilkou. Podle informací z internetových stránek tohoto revíru je hloubka vody od 1,5m do 20m. Píší, že daná je voda slušně zarybněna a stáří revíru je 30 let. Zarezervoval jsem nám místa po telefonu.

Krmení a nástrahy použijeme od Václavíka ve velikostech 20 a všechny koule budou na masové bázi. Doufám, že 8kg bude pro nás dva, na těch pár dní stačit. Konečně je tady ten očekávaný pátek. Čekáme na příjezd kamaráda Honzy. Nikolka se nemůže dočkat, je to prý její poslední výprava a další, že bude až o jarních prázdninách. Ten můj malý rybář jde totiž v září do 1. třídy.

Konečně je tady Honza, naložíme nezbytné vybavení a již se řítíme vstříc našemu víkendovému dobrodružství na rybník Chlumec II. Dá se říci, že cesta nám utíká, bez větších problémů projíždíme ucpanou Prahou směr Ústí. Cesta nám trvá asi 2 hod a konečně máme před sebou ceduli soukromý revír Chlumec II. Přijíždíme k chatce, ve které se vydávají povolenky a je zde i občerstvení jak pro rybáře, tak i kolemjdoucí. Na první pohled je vidět a slyšet kladný přístup zdejších správců tohoto revíru. Ještě, že mě napadlo si objednat lovná místa dopředu, protože jinak by jsme si neměli kam sednout.

Sice je pravda, že na náš vkus je zde opravdu velké množství tichých bláznů. Jeví se nám to jako závody, prostě na tuto vodu je opravdu velký tlak rybářů. Kupujeme si povolenky a také si půjčíme pramičku, protože na naše lovné místo musíme veškerou bagáž odvozit. Na nošení by to bylo celkem daleko. Nakládáme dvě lodě plné rybářských nezbytností, převážíme je na naše loviště, kde strávíme těch pár dní našeho lovu na této vodě. Vykládáme věci z lodi. Já si beru na starost postavení našeho tábora. Honza si sedá do lodě a jede prozkoumat pomocí sonaru reliéf a hloubky dna. Po zjištění, že 6m od břehu je 3,5 m a po dalších 3m jste již na 9m hloubky, která potom rychle padá až do 18m, nám nastává dilema, do jaké hloubky umístit naše boje. Škoda, že nikde na stránkách tohoto revíru není nikde zmíněno, že je to zatopený povrchový lom.

Také by mohly být někde vypsané hloubky a lavice. Spousta rybářů, kteří na této vodě budou chytat poprvé se budou snažit lovit na hloubkách do 4m. Je pravda, že také nachytají, ale není to ono. Zdejší voda je křišťálově čistá plná slávkových polí a v noci se kolem břehů procházejí majestátní klepetáči.

Kapříci jsou tady zvyklí přijímat potravu většinou v hloubkách od 10 – 16 m, a to je opravdu nádhera dostat záběr z takové díry. Voda není jednoduchá díky slávkám, které uříznou cokoliv. ……… používat silnější ….. nebo pletenou šňůru, tak v několika případech vám to ulítne i při záseku. Dokonce se nám stalo, že jsme uřízli o dno i olověnku. Jedinou možností jak zabránit kontaktu našeho vlasce se slávkovými poli je na kmenový vlasec připevnit polystyrénový plovák ze štikového splávku. Dírou v plováku prostrčíte vlasec a potom si už klasicky připevníte montáž, kterou používáte. Díky plováku jde vlasec zhruba kolmo nahoru k hladině a po hladině k vám. Vypadá to drasticky, ale je to řešení jak zabránit ztrátám ryb buď přímo při záseku nebo při vlastním zdolávání.

Kapříci zde upřednostňují nástrahy na masové bázi. Samozřejmě, že i na kukuřičku nachytáte, ale koule jim šmakují lépe.

Tak už se vrátím k samotnému lovu na této kouzelné vodě plné ryb a nepředvídatelných překvapení.
Honza umísťuje jednu tyčovku pár metrů od břehu do hloubky 4m, další je H boje do 13 m. Zakrmíme směsí pelet, kukuřice a boilie. Celkem ke každé bojce zhruba rozhážeme kolem 3kg krmení. Rozděláváme stojany a pruty a postupně navážíme montáže k vytyčeným místům. Šponujeme vlasce, pouštíme hlásiče a těšíme se na první jízdu. Musíme postavit náš tábor dřív, než začne pršet. Obloha se zatahuje velkými těžkými mraky. Do půlnoci nám naše hlásiče stále mlčí. Zato z oblohy se s velkou intenzitou na nás valí proudy deště. Asi kolem půl jedné se Honzovi konečně přilepil swinger pod prut a hlásič se rozezvučel souvislým tónem. Po deseti minutách zdolávání mi Honza navádí prvního kapříka do podběráku. Celkem slušný šupík s váhou kolem 8kg. Pár fotek a rybu vracíme zpět do křišťálové vody. Jak jsem svítil baterkou do vody, tak jsem si všimnul, co je v blízkosti břehů klepetáčů. Nahazujeme montáž do stejného místa, Honza pomocí kobry dokrmuje pár kuliček boilie a konečně se nám daří dát spát naše drahé dcerušky.

Teprve teď v jednu ráno si konečně můžeme vychutnat klid a souznění s přírodou. Kolem břehů v pravidelných rozestupech svítí olejové lampy lovících rybářů. Na náš vkus je zde rybářů opravdu hodně. Jsou to takové malé závody. Tím, že jsou místa na lovení tak blízko sebe, tak jedna parta obírá tu druhou o záběry. Ale tak to třeba vidím jenom já. Pomalu usínáme v sedačkách. Záběr ne a ne přijít, za to déšť sílí a kapky padající v pravidelných intervalech na deštník nás ukolébávají . Konečně ve 4 ráno mě ze spánku vytrhává řev mého hlásiče. Přiskakuji k prutu, zasekávám a prut se mi ohýbá do nádherné křivky. Ryba si stále odmotává metry vlasce z navijáku. Konečně se mi daří rybu otočit a v tom tah ustává prut se rovná a já koukám co se stalo. Smotávám zbytek montáže a zjišťuji, že se mi o něco přeřízla olověnka. Tentokrát zvítězil místní horník.
Navazuji novou montáž, pod háčkem se houpe stejná koule s příchutí losos – oliheň a do punčochy ještě na prokrmení přidávám pár půlek boilie a pár pelet. Nahazuji do stejného místa, šponuji vlasec, pouštím hlásič a jdu si sednout a přemýšlet, co jsem udělal špatně. Můžu říct, že teď už je po spánku. Tato příhoda mě zcela probrala. Dávám vodu na ranní kávičku a společně s Honzou čekáme, co se bude dít dál. Konečně ustává déšť, hladinu pokrývá pára a v dáli se sem tam o hladinu pleskne kapří tělo. V mlze jsou vidět siluety rybářů na člunech, kteří zaváží montáže k bojím a je slyšet bubnování krmení o hladinu. V tom mě z tohoto příjemného snění vytrhuje Honzův hlásič. Kapřík si opravdu velkou rychlostí odmotává metry vlasce. Následuje zásek, proutek se mu ohýbá do překrásného oblouku a z cívky stále mizí metry vlasce. Konečně se kapřík umoudřil a nechává se přitáhnout ke břehu. U břehu předvádí ještě pár výpadů, ale tentokrát lovec vítězí. Nádherný šupík, ručička váhy ukázala necelých 11kg, pár fotek na památku a už kapřík plave ve svém mokrém domově.

Během sobotního rána nám přichází nádherné záběry, pravidelně dokrmujeme boiliem a peletami. Co se týče hmotnosti ulovených ryb, tak se většinou pohybují od 7 – 10 kg. V 11 hod. přichází Honzovi záběr na kukuřici, usedá společně s jeho dcerou Kamilou do loďky a jedou šupináče zdolávát z vody. Tato ryba se jeví z těch starších ročníku. Kapřík tahá loďku za sebou. Asi 20min se pokouší Honza rybu odlepit ode dna, v tom náhle olovo vylétá z vody, Honza nešetří slova a docela naštvaný míří ke břehu. V tomto případě byl lovec poražen šupinatým monstrem. Nastražuje novou nástrahu a montáž letí do stejného místa. Potě usedá do sedačky rozdělává si pivko a pokouší se rozdýchat ztrátu ryby Během sobotního dne jsme zdolali nádherné ryby, kolem pěti ryb jsme ztratily díky slávkovým polím.

Probouzíme se do nádherného nedělního rána, plní elánu a očekávání, co nám dnešní den přinese. Dokrmujeme u bojí, nastražujeme čerstvé koule a montáže nahazujeme zpět na vytyčená místa. Usedáme do sedaček a diskutujeme, jak přinutit k záběru starší ročníky. Honza nám k tomu vaří ranní kávičku, aby se nám lépe přemýšlelo. Ale je pravda, že někdy je lepší nespekulovat, vzít první kouli a hodit ji do vody. Ono to přijde samo. Co se týče montáží tak používáme průhledný monofil průměr 31, mušlové zátěže vlastní výroby, kterou kapříci nemají ještě okoukané, s gramáží 80g, návázcový materiál sufix s plastovým potahem a háčky …… . Během naší ranní siesty přichází opravdu razantní záběr. Cífka se točí velkou rychlostí. Honza přiskakuje k prutu, zasekává a proutek se mu ohnul, div se nezlomil. Zhruba po 15min přetahování, kdy měla chvíli navrch ryba a chvíli lovec se daří kapříka podebrat. Nádherně stavěný šupináč vklouzl do sítky podběráku. Váha ukázala 14,5 kg. Pár fotek na památku a kapříka pouštíme zpět do jeho domova. Do oběda nám rybky dávají čas si odpočinout a věnovat se našim ratolestem, pozorovat okolní krajinu a zajít si ke správci revíru na vynikající zvěřinový guláš. Je škoda, že čas na rybách tak rychle utíká, jen do nedělního večera jsme zdolali ještě celkem 10 kapříků do 80cm.
Přes noc nám záběry přicházeli po 1,5 hod, nádherně stavěné ryby plné síly nám připravovaly krásné zážitky při zdolávání při svitu měsíce. Noc jsme prochytali, nedá se říct, že prospali. Sotva se člověk uvelebil ve spacáku, tak se ozval překrásný tón pípáku. Určité to každý z vás zapálených znáte. Jen škoda, že musíme v 6 hod ráno začít balit a díky povinnostem vyrazit k domovu. Můžu říct, říct že tato voda ukrývá opravdu nádherné ryby a připraví každému z vás, který se rozhodne tento revír navštívit, nevšední zážitky. Tímto chci poděkovat správcům za jejich ochotu a to, jak se o tuto vodu starají. Určitě jsme na Chlumci II. nebyli naposledy.

Petrův Zdar -Karel Stehlík - Kapřířízek

PS: jen jedna výtka k této vodě, aby majitelé zvážili počet lovných míst.Jinou závadu při lovu na tomto kráteru jsme nenašli.